IPsoft en Go2the.cloud bieden TOPdesk-gebruikers technische supportdiensten op basis van artificial intelligence

2 oktober 2019
IPsoft

Go2the.cloud Artificial Intelligence biedt TOPdesk-gebruikers optimale ondersteuning met Amelia, de AI-collega van marktleider IPsoft.

IPsoft en Go2the.cloud AI zijn een samenwerking aangegaan om TOPdesk-gebruikers ICT-ondersteuning te bieden met behulp van de inzet van cognitieve artificial intelligence (AI). Amelia, de branche leidende digitale AI-collega van IPsoft, doet daarbij dienst als digitale helpdeskmedewerker.

Amelia automatiseert routinematige helpdesktaken waardoor eindgebruikers sneller en efficiënter worden geholpen. Medewerkers van de IT-afdeling houden daardoor meer tijd over voor het oplossen van problemen met een complexer karakter. De gespreksinterface van Amelia – in natuurlijke taal – dient als interactieve front-end voor gebruikers. De oplossing van Go2the.cloud AI wordt op basis van het ‘as-a-service’-model aangeboden en geïntegreerd met de servicemanagementsoftware van TOPdesk. Go2the.cloud AI werkt momenteel met een select aantal klanten samen aan de naadloze integratie van de cognitieve AI-mogelijkheden van Amelia met hun TOPdesk-omgeving.

“Amelia is door de Everest Group uitgeroepen tot de intelligentste virtual agent. Met haar unieke programmatuur en algoritmes maakt Amelia gebruik van alle acht cognitieve kernvaardigheden van het menselijke brein. Daarmee overtreft ze simpele chatbots op alle fronten. We kijken ernaar uit om TOPdesk-gebruikers meer functies van Amelia aan te bieden”, zegt Ramon van Leeuwen, CCO van TOPdesk.

Met haar geavanceerde automatisering, analysemogelijkheden en zelflerende functionaliteit verbetert Amelia zichzelf op basis van elke interactie met eindgebruikers. Amelia verbetert en ondersteunt werkprocessen door ook haar menselijke collega’s van assistentie te voorzien. Ze optimaliseert ondersteuningsprocessen en zorgt voor de best mogelijke dienstverlening op elke gewenste schaal.

“Deze innovatie biedt TOPdesk-klanten een unieke kans om baanbrekende technologie in te zetten op basis van een voorspelbare oplossing met weinig risico’s. We bieden Amelia’s mogelijkheden als een cloudservice, met minimale investeringen vooraf en zonder noemenswaardige financiële risico’s “, zegt Tonny Siemons, CEO van Go2the.cloud Artificial Intelligence.

 Amelia wordt als clouddienst aangeboden. Go2the.cloud AI maakt gebruik van Microsoft Azure om de oplossing op flexibele, kostenefficiënte en schaalbare wijze te hosten. Amelia zal eindgebruikers 24×7 helpen met technische ondersteuning en vragen de efficiëntie en klantenervaring verbeteren. Het doel van Go2the.cloud AI is om de functionaliteit van Amelia voor helpdeskondersteuning, HR-processen en faciliteitbeheer gefaseerd beschikbaar te stellen aan gebruikers van TOPdesk.

Met een selecte groep van TOPdesk-klanten in verschillende landen en sectoren, waaronder industrie, overheidsinstellingen, onderwijsinstanties en managed serviceproviders, wordt momenteel de eerste release ontwikkeld. Het doel is om in januari 2020 een algemene release voor alle TOPdesk-gebruikers mogelijk te maken.