Juniper Networks wordt officiële netwerkpartner van Aston Martin

3 september 2019
Juniper Networks

Twee internationale topmerken bundelen hun krachten voor technologische topprestaties

Aston Martin Lagonda, de Britse fabrikant van luxeauto’s, en Juniper Networks, leverancier van veilige, door AI aangestuurde netwerken, maken vandaag bekend dat Juniper Networks de officiële netwerkpartner van Aston Martin is geworden. De twee wereldwijd actieve pioniers hanteren een vergelijkbare aanpak van innovatie en blijven de grenzen verleggen om hun klanten te helpen om zich van de concurrentie te onderscheiden. Aston Martin zal met Juniper Networks samenwerken aan de implementatie van een netwerk dat ondersteuning kan bieden voor zijn bedrijfsgroei en uitbreiding van zijn assortiment voertuigen.

Aston Martin neemt al geruime tijd netwerktechnologie bij Juniper Networks af voor zijn uiteenlopende productielocaties, administratiekantoren en klantgerichte vestigingen. De veilige netwerkinfrastructuur van het bedrijf zal in de toekomst volledig door oplossingen van Juniper worden ondersteund. Aston Martin Racing, de motorsportdivisie van het bedrijf, zal daarnaast bij de pitstop gebruikmaken van de technologie van Juniper voor de communicatie tussen coureurs en R&D-teams tijdens wereldwijde race-evenementen.

Het logo van Juniper zal racewagens van het type Aston Martin Vantage GTE sieren tijdens de befaamde FIA World Endurance Championship-race in Le Mans in 2020 en diverse andere wereldwijde races in het seizoen 2019/2020 en daarop. De combinatie van Juniper en Aston Martin beleeft zijn debuut op 30 augustus tijdens de 4 uur van Silverstone.

Sebastien Delmaire, partnerships director bij Aston Martin: “Voor een bedrijf als Aston Martin is het van cruciaal belang dat alle netwerken probleemloos functioneren. Juniper wil de beste op zijn gebied zijn, en dat uit zich in alles wat het bedrijf doet. We hechten grote waarde aan de betrouwbaarheid en topprestaties van Juniper. Dat zijn kenmerken die je in een partner zoekt. We zijn dan ook bijzonder blij met Juniper als onze officiële netwerkpartner.”

“Hoewel we compleet verschillende producten vervaardigen, hebben we een hoop met elkaar gemeen, zoals het streven naar technologische topprestaties en eenvoud als de hoogste vormen van innovatie. We zijn er enorm trots op om zij aan zij te werken met een dergelijk iconisch merk en blij met deze kans om nog intensiever betrokken te zijn bij het dagelijkse streven van Aston Martin naar succes, zowel op als buiten het circuit”, zegt Mike Marcellin, de chief marketing officer van Juniper Networks.