TU Delft studententeam Project March zet exoskeletten op de kaart bij het grote publiek
Doel
Project March is een studententeam van de TU Delft. Ieder jaar start er een nieuw en enthousiast team dat zich een studiejaar lang inzet om het gelijknamige exoskelet te verbeteren. De reden dat deze studenten hun studieplannen ‘even’ pauzeren is bijzonder. Ze willen bijdragen aan de ontwikkeling van exoskelettechnologie zodat mensen met een dwarslaesie op termijn weer kunnen lopen.
Het Project March IV PR team had nog een aantal extra doelen gesteld. Allereerst wilden ze exoskeletten bekend maken bij een breed publiek. Daarnaast hadden ze de wense om de problematiek voor mensen met een dwarslaesie onder de aandacht brengen. Samen met En Serio ging het studententeam aan de slag om dit te realiseren.
Aanpak
PR plan bestond uit activiteiten rondom belangrijke eigen events en milestones, waaronder de design presentatie en ‘reveal’. Daarbij ging het vooral om het in kaart brengen van de ‘media-savvy’ nieuwtjes vanuit Project March. Daarnaast was het belangrijk om andere kansen te creëren om met het exoskelet en het team in de media te komen.
Het Project March team bestond uit maar liefst 4 enorm gemotiveerde mensen. Dus namen zij een belangrijk deel van de uitvoering van het PR plan voor hun rekening. En Serio nam de rol van PR-sparringspartner, media-hulplijn en creatief brein op zich.
Resultaten
De combinatie van eigen PR acties, het optimaal benutten van de bekendheid van Project March en het inspelen op de maatschappelijke relevantie van exoskeletten, was een schot in de roos. Project March IV verscheen in regionale & landelijke media, op radio en TV en in bladen gespecialiseerd in de zorg, maakindustrie en technologie. Een prestatie waar het Project March team, de partners die het project steunen, andere betrokkenen en En Serio enorm trots op zijn.
En omdat we dit zo’n inspirerend, leuk en maatschappelijk relevant project vinden, hebben we het niet bij een seizoen gelaten.