CASE

App lancering: de Grote Hack

Doel

NEN, de expert op het gebied van normen in Nederland, wilde de 100ste verjaardag vieren met iets speciaals: een mobiele app voor iedereen. Het bedrijf werkte samen met digital agency The Secret Lab om dit interactieve en educatieve spel te maken.

De app was bedoeld voor een breed publiek en ging ver voorbij aan de gebruikelijke doelgroep kwaliteitsmanagers die NEN heel goed kent. Daarom werd onze hulp ingeschakeld om zichtbaarheid, downloads en app-gebruik te stimuleren.

Aanpak

Om het nieuws kenbaar te maken, hebben we twee persberichten geschreven: een voor de consumenten en consumer-tech publicaties, en een voor marketing publicaties. In het persbericht voor de marketing publicaties hebben we gefocust op het werk van The Secret Lab aan dit project. Daarnaast hebben we pers uitgenodigd deel te nemen aan het beta-testprogramma, voordat de app verkrijgbaar was in de app stores.

Resultaten

Deze PR campagne voor app lancering van ‘De Grote Hack‘ heeft geresulteerd in artikelen in mainstream & tech publicaties zoals Nederlands Dagblad, iCulture en AndroidWorld en marketing titels Adformatie en Emerce.

In de week van de lancering stond de app op de 7e plaats in de Google Play Store in Nederland en op de 17e plaats in de lokale iTunes ranglijst.

  • App previews

    7
  • Artikelen

    over de app
    11
  • Publicaties

    die over de app schreven
    9
  • Bereik

    5,4 mln
Interested to explore what we can do for you?
Neem contact op