Slimme PR-lancering levert blockchain startup Coingarden nieuwe klanten op
Doel
Coingarden, een jonge Nederlandse blockchain startup, wil handelen in crypto’s écht toegankelijk maken voor iedereen. Via het Coingarden platform kunnen gebruikers binnen enkele minuten en met slechts een paar kliks traden in Bitcoin, Ethereum of Ripple. Geen wallets, geen gedoe, zelfs je opa kan het.
Speciaal voor de feestelijke decembermaand lanceerde het bedrijf Cryptokado, de eerste fysieke crypto cadeaubon van Nederlandse bodem. Coingarden schakelde En Serio in om zowel het bedrijf en gelijknamige platform als Cryptokado op de kaart te zetten.
Aanpak
Met maar enkele weken tot de lancering, bedacht En Serio een slimme aanpak om eerst Coingarden als bedrijf en vervolgens Cryptokado te introduceren bij de juiste journalisten. Achter de schermen werkten de oprichters Wouter en Pieter hard om zowel het website als de cadeaubonnen piekfijn in orde te maken. Timing was everything.
Resultaten
Cryptokado viel in de smaak bij journalisten en op Twitter. Belangrijke nieuws- en techplatformen, voor zowel consumenten als professionals, publiceerden artikelen over de cadeaubon. De Telegraaf, RTLZ, RTL Nieuws, Business Insider, Sprout, Want en PC-Active schreven er allemaal over. Als kers op de taart zorgden we ervoor dat Coingarden ook in de podcast van Tech45 kwam en meedeed aan een aantal weggeef-acties.
In de week van de PR-lancering verwelkomde Coingarden 50 nieuwe klanten, bezochten 2500 unieke bezoekers de website en kwam Cryptokado binnen no-time met belangrijke met keywords bovenaan in de zoekresultaten.
Wouter, oprichter van Coingarden, over de lancering:
“We hadden gehoopt op interesse vanuit de media. Maar deze artikelen van deze publicaties zijn wel heel tof. Mede door de inspanningen van En Serio staat Coingarden in 1x op de kaart.”
“Heel gaaf dat een aantal grote publicaties over Cryptokado en Coingarden hebben geschreven. Door die artikelen schoot de traffic op onze website flink omhoog, van 0 naar zo’n 2500 unieke bezoekers. Een load waar onze site het even moeilijk mee had, maar gelukkig hebben we dat snel op kunnen lossen.”
“De spike in websiteverkeer heeft geresulteerd in 50 nieuwe klanten. Onze SEO kreeg ook een flinke boost waardoor we binnen no-time met belangrijke keywords in de top 10 stonden.”
Check de Engelstalige versie van deze PR case hier.