Ciena
Doel van de campagne
- Zichtbaarheid geven aan Ciena’s profiel door middel van kwaliteitsartikelen in IT, zakelijke en verticale vakbladen.
- Behouden van stabiel aantal PR activiteiten en artikelen in de belangrijkste telecompublicaties.
- Afstemmen van lokale PR met centraal ontwikkelde corporate campagnes
- Creëren van lokaal aantrekkelijke invalshoeken die ondernemingen aanspreekt.
Aanpak
- We hebben een lokale spin gegeven aan een Europees onderzoek onder bedrijven en het daarmee relevant gemaakt voor Nederlandse journalisten van IT vakbladen, verticale media en zakelijke pers.
- We hebben Ciena’s samenwerking met de Universiteit van Amsterdam en de TERENA conferentie aangekondigd om optimale aandacht te vragen voor hun werk in Nederland en tijdens vooraanstaande Research en Education (R&E) evenementen.
- We hebben content ontwikkeld die zich richtte op bredere IT trends in plaats van de ‘traditionele’ telecom trends.
Resultaten
- 50% van de artikelen verschenen in IT, business en verticale publicaties (vergeleken met 18% in het jaar daarvoor).
- Gemiddeld aantal artikelen per maand ging omhoog met 50%
- 24 artikelen verschenen over het Europese onderzoek in o.a. Computable, AutomatiseringGids en Telecompaper.
- 18 artikelen, zoals deze, gingen over Ciena’s expertise in de R&E sector
- Andere artikelen gingen bijvoorbeeld over Security, SDN, Internet of Things, NaaS en Big Data.