Colt: landelijke media aandacht op TV en radio
Doel: media aandacht op TV
- Colt binnen een maatschappelijk relevante context plaatsen.
- Colt’s netwerkinvesteringen in Nederland onder de aandacht brengen van zowel IT- en telecomvakmedia als landelijke media.
- Naamsbekendheid Colt als Europese carrier en lokale speler een positieve impuls geven.
Aanpak: verhaallijnen creëren voor nationale media
- Selectie maken van landelijke media en bedenken hoe Colt relevant kan zijn voor een breed publiek.
- Verhaallijnen uitwerken die aansluiten bij de geselecteerde media en het nationale thema de Digitale Haven (oftewel 3rd Mainport)
- Interviews pitchen bij en persbericht uitsturen aan de IT- en telecompers die Colt al kennen.
Resultaten: miljoenen kijkers en luisteraars plus high impact coverage
- Item op het Radio 1 Journaal (1,3 miljoen dagelijkse luisteraars)
- Media aandacht voor Colt tijdens het NOS Journaal om 18 uur (1,48 miljoen mensen keken naar deze nieuwsuitzending)
- Artikel over de digitale infrastructuur in Nederland op de NOS-website
- 8 stuks high impact coverage in top tier tech en nationale media op basis van één aankondiging
Robert Ba, PR manager bij Colt over de relatie met En Serio:
Het is belangrijk dat onze boodschappen en content consistent zijn. En dat het merk Colt zichtbaar blijft in Nederland. We vertrouwen al meer dan 7 jaar op de PR en social media diensten van En Serio. Ik waardeer hun professionaliteit, uitgebreide kennis van de Nederlandse markt, hun aandacht voor onze behoeften en hun enthousiasme in het leveren van fantastische resultaten. Ze weten wat ze doen, zijn proactief en punctueel. En het is bovenal prettig samenwerken.