Bitdefender stelt Quinton Watts aan als regional sales director voor de Benelux, Ierland, Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk

30 januari 2020
Bitdefender

Bitdefender, leverancier van cybersecurity-oplossingen die bescherming bieden voor meer dan 500 miljoenen systemen in 150 landen, heeft sales- en marketingleider Quinton Watts aangesteld als Regional Sales Director UK, Ireland, Nordics and Benelux.

De benoeming van Watts houdt verband met de sterke focus van Bitdefender op de Europese markt en de ontwikkeling van het verkoopkanaal. Het bedrijf breidt zijn aanwezigheid in de B2B-markt in hoog tempo uit om in te springen op de kansen die de wereldwijde consolidatie in de IT-sector de afgelopen jaren heeft gecreëerd. Watts beschikt over ruim 20 jaar kennis en ervaring op het gebied van sales en marketing. Hij zal aan de slag gaan met het uitstippelen van verkoopstrategieën en het samenstellen van teams voor het realiseren van een snelle groei in de Noord-Europese resellermarkt. Watts rapporteert aan Joe Sykora, VP of Global Sales and Channels.

“Wij verwelkomen Quinton Watts van harte binnen ons wereldwijde salesteam in een periode waarin Bitdefender een ingrijpende transformatie doormaakt”, zegt Sykora. “Met zijn aanzienlijk ervaring met de verkoop van ICT- en security-oplossingen gaat Quinton een essentiële rol vervullen bij de consolidatie van onze Noord-Europese activiteiten.”

“Bitdefender is één van de meest innovatieve spelers in de markt voor cybersecurity, die hard groeit in het productportfolio en het aantal landen waar het actief is,” zegt Watts. “Ik zie ernaar uit om bij deze groei te helpen en de relaties met partners in de Benelux, Ierland, Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk uit te breiden en te versterken”.

Voorafgaand aan zijn aanstelling bij Bitdefender was Watts ruim tien jaar actief bij Eset, waar hij sales- en marketingteams samenstelde en aanvoerde. Bitdefender is de afgelopen vijf jaar al flink gegroeid door te profiteren van de groei in het B2B-segment. Afgelopen jaar heeft Bitdefender de structuur en activiteiten van het B2B verkoopkanaal in de Verenigde Staten opnieuw ingericht. Ook is het bedrijf met twee nieuwe divisies uitgebreid om tegemoet te komen aan de vraag vanuit klanten naar Network Security Analytics en Managed Detection & Response (MDR) oplossingen.