IPsoft introduceert ’s werelds eerste marktplaats voor digitale werknemers: DigitalWorkforce.ai

5 februari 2020
IPsoft

IPsoft, onafhankelijk marktleider in enterprise AI, introduceert DigitalWorkforce.ai: de eerste marketplace voor digitale werknemers. Deze AI-gedreven digitale medewerkers beschikken over geavanceerde cognitieve en conversatievaardigheden en het vermogen om zelf te leren. Ze zijn voorgeprogrammeerd met tientallen jaren aan kennis en ervaring binnen specifieke rollen en branches. Als eerste is de functie IT Service Desk Engineer beschikbaar, in het Engels. Deze ervaren IT Servicedesk Engineers kunnen hun menselijke collega’s repetitieve taken uit handen en ondersteunen bij dagelijkse werkzaamheden. DigitalWorkforce.ai kan zo het startsein zijn voor een hybride personeelsbestand, waarbij menselijke medewerkers meer tijd krijgen voor waardevoller en creatiever werk.

Het platform DigitalWorkforce.ai biedt een nieuwe, intuïtieve manier om snel digitale werknemers te vinden en in dienst te nemen. Net als bij het inhuren van een menselijke IT-servicedesk-ingenieur, kunnen bedrijven een sollicitatiegesprek voeren met de digitale sollicitant, voorafgaand aan het dienstverband. Hiermee maakt IPsoft het gebruik van AI binnen organisaties veel eenvoudiger. De marktplaats is gebaseerd op Amelia, de cognitieve AI-agent van IPsoft. Dankzij haar cognitieve vermogens communiceert Amelia op natuurlijke wijze met mensen en leert ze van iedere interactie. Amelia communiceert met diverse back-end systemen en personen zoals mensen dat doen.

Bedrijven kunnen op DigitalWorkforce.ai nu IT Service Desk Engineers inhuren voor een gratis proefperiode van 30 dagen. Deze digitale werknemers kunnen zowel autonoom als in samenwerking met hun menselijke collega’s diverse zaken afhandelen. Denk aan het resetten van wachtwoorden, het beheren van accounts en het afhandelen van toegangsverzoeken (volledig lijst onder aan het bericht). Op korte termijn komen ook andere functies beschikbaar, zoals HR- en administratiefuncties en zullen de talen Frans, Duits en Spaans worden toegevoegd. Chetan Dube, CEO van IPsoft: “DigitalWorkforce.ai is de enige marketplace met digitale replica’s van menselijke functies, waarbij digitale medewerkers worden ingezet met zowel front- als back-end vaardigheden. Mensen leren en verbeteren voortdurend in hun werk door samen te werken en te communiceren met klanten, collega’s en concurrenten – AI werkt hetzelfde.” Hij vervolgt: “De wereld van werk verandert drastisch. Wij voorspellen dat tegen 2030 de werkverdeling tussen mensen en digitale collega’s 50:50 zal zijn. We zien nu al de substantiële impact die automatisering en cognitieve AI kunnen hebben op de productiviteit en efficiëntie van een organisatie. We zijn verheugd om met DigitalWorkforce.ai de volgende mijlpaal in de evolutie van het hybride personeelsbestand te introduceren Het is de volgende stap in het economische model waar nu al vaardigheden centraal staan en dat zich zal verschuiven naar wat wij definiëren als ‘the hybrid workforce economy’.”

Vaardigheden van de IT Service Desk Engineer bij lancering:

  • Password Reset
  • Outlook Configuration and Troubleshooting
  • Unlock Accounts
  • Printer and Device Configuration and Troubleshooting
  • Wi-Fi Setup and Troubleshooting
  • Open, Close and Manage Support Tickets
  • Web Conference Setup and Troubleshooting
  • VPN Troubleshooting
  • USB Request Management
  • Single Sign-On Troubleshooting
  • Lost Device Reporting
  • New Equipment Requests
  • IP Phone Troubleshooting

Webinar:

DigitalWorkforce.ai wordt geïntroduceerd door CEO Chetan Dube en VP for Emerging Technologies Ergun Ekici op woensdag 5 februari om 17:00 CET (11:00 am ET). Aanmelden kan op: https://info.ipsoft.com/digital-workforce-webinar

Over Amelia

Amelia, vernoemd naar de Amerikaanse luchtvaartpionier Amelia Earhart, is de eerste digitale collega die op de markt verkrijgbaar is. Sinds haar introductie in 2014 heeft ze honderden uiteenlopende vaardigheden opgedaan in diverse sectoren. Ze is vormgegeven op basis van menselijke intelligentie, begrip en empathie. Het cognitieve brein van Amelia biedt haar het unieke vermogen om menselijke taal en contextwijzigingen tijdens gesprekken te interpreteren en daarop te reageren met Natural Language Processing (NLP). Ze kan hetzelfde doen voor emoties dankzij het gebruik van geavanceerde technologie voor affective computing en sentimentanalyse. Amelia kan op basis van berekeningen een model creëren van de emoties, gemoedstoestand en persoonlijkheid van mensen. De dynamische AI die haar cognitieve vermogens mogelijk maakt ondersteunt een voortdurend leerproces waarmee de intelligentie van Amelia en de gebruikservaring worden geoptimaliseerd op basis van eerdere interacties.