OKI Europe neemt maatregelen om impact COVID-19 te minimaliseren

20 maart 2020
OKI

OKI Europe neemt maatregelen om impact COVID-19 te minimaliseren

 OKI Europe heeft maatregelen genomen om de continuïteit van de dienstverlening naar klanten en partners en het welzijn van de medewerkers te waarborgen.

De eerste uitbraak van het coronavirus, gecombineerd met de impact van de recente zware stormen, resulteerde in een tijdelijke storing in een van OKI’s productiefaciliteiten. Deze faciliteit is inmiddels weer voor 90 procent operationeel. Er zijn processen ingericht om de verloren productietijd in te halen en OKI verzendt momenteel bestellingen via luchtvracht om de impact op partners en klanten te minimaliseren.

OKI blijft telefonisch en online bereikbaar. Wel kan er enige vertraging optreden bij de behandeling van vragen. Ook on-site reparaties en bestellingen kunnen vertraging oplopen door de corona-maatregelen.

Om de besmetting van werknemers te voorkomen, zijn alle zakenreizen uitgesteld en worden vergaderingen via alternatieve methoden gevoerd. Medewerkers zijn ook grotendeels uitgerust om op afstand te kunnen werken.

Alle maatregelen zijn gebaseerd op de aankondigingen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en afgestemd op de lokale overheidsvoorschriften. OKI Europe volgt de situatie nauwlettend en zal wederom updates geven als omstandigheden veranderen.